Tesla va trebui să cheme în service 158.000 de mașini pentru probleme la touchscreen

Autoritățile din america au cerut companiei Tesla să cheme în service peste 158.000 de mașini din gamele Model S și Model X, cele mai scumpe variante din oferta sa, pentru probleme cu sistemul de infotainment. […] Articolul Tesla va trebui să cheme în service 158.000 de mașini pentru probleme la touchscreen apare prima dată în Go4IT.

Tesla va trebui să cheme în service 158.000 de mașini pentru probleme la touchscreen

Autoritățile din america au cerut companiei Tesla să cheme în service peste 158.000 de mașini din gamele Model S și Model X, cele mai scumpe variante din oferta sa, pentru probleme cu sistemul de infotainment. Se pare că ecranele consolei centrale sunt susceptibile la probleme, acestea devenind neoperaționale în anumite situații. Spre diferență de alte mașini, care pot funcționa fără probleme și fără ecranul cu sau fără touchscreen de pe bord, deteriorarea lui pe Tesla poate pune în pericol siguranța pasagerilor.

Mașinile Model S și Model X afectate vor trebui să fie reparate gratuit

Conform NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration), Tesla va trebui să aducă în service mașinile care au ecrane cu touchscreen problematic, pentru a le repara. Ecranele de pe Tesla oferă acces la funcții importante precum controlul sistemului de climatizare, sistemul de condus asistat Autopilot, cât și camera pentru marșarier. Astfel, șoferii ar putea să își pună viața în pericol dacă încearcă să opereze ecranul și acesta nu răspunde la comenzi.

Problema pare să fie legată de cipuri de memorie flash care se deteriorează, care afectează mașinile Tesla Model S fabricate între 2012 și 2018, cât și mașinile Model X fabricate între 2016 și 2018. Practic majoritatea mașinilor din aceste două game vor trebui să fie reparate.

Se pare că de fiecare dată când mașina este pornită, o parte a cipului de memorie de 8 GB este umplut cu date. Atunci când cipul este plin, ecranul touchscreen va începe să nu mai răspundă la comenzi. De obicei, durează cam 5 sau 6 ani pentru a atinge această limită. Deja au fost raportate probleme cu acest sistem încă din 2019, iar multe dintre mașini ar urma să se strice în 2022. NHTSA a făcut și o proiecție pentru programul de reparații, care ar putea dura între 2020 și 2028.

Tesla a lansat deja un update software pentru mașini care ar trebui să rezolve această problemă, însă autoritățile americane spun că nu este de ajuns și că ar trebui ca piesa cu probleme să fie înlocuită.

sursa: The Verge

Articolul Tesla va trebui să cheme în service 158.000 de mașini pentru probleme la touchscreen apare prima dată în Go4IT.