Șoferul român de TIR care a ațipit și a intrat cu 89 km/h în mai multe mașini, în Olanda, condamnat. Un om a murit

Șoferul român de TIR care a ațipit și a intrat cu 89 km/h în mai multe mașini, în Olanda a fost condamnat. Un om a murit, iar alți cinci au fost răniți, scrie Brabants Dagblad, cotidian care apare în nordul Olandei. Un șofer român de camion a provocat un grav accident de circulație în februarie […]

Șoferul român de TIR care a ațipit și a intrat cu 89 km/h în mai multe mașini, în Olanda, condamnat. Un om a murit

Șoferul român de TIR care a ațipit și a intrat cu 89 km/h în mai multe mașini, în Olanda a fost condamnat. Un om a murit, iar alți cinci au fost răniți, scrie Brabants Dagblad, cotidian care apare în nordul Olandei.


Un șofer român de camion a provocat un grav accident de circulație în februarie 2019, în Olanda și miercuri a fost condamnat definitiv. În vârstă acum de 62 de ani, românul a intrat cu camionul în coada formată la un blocaj în trafic pe A50, în apropiere de Nistelrode.


Judecătorul olandez a aflat că românul conducea un TIR încărcat cu 24 de tone de bare de oțel și avea 89 de km la oră în momentul impactului, fiind pornit dispozitivul de control al vitezei. Pe porțiunea de autostradă în care s-a produs tragedia limita de viteză era de 80 km la oră.


TIR-ul a lovit mai multe mașini și impactul l-a aruncat de pe șosea, în același timp ucigând un om și rănind grav un altul. Șoferul român a admis în fața tribunalului că e posibil să fi adormit chiar înainte de coliziune. Instanța a presupus că mai mult de o secundă camionagiul a avut ochii închiși, pentru că a adormit.


Șoferul român nu a făcut tot ce putea ca să nu adoarmă


„Suspectul nu a reușit să folosească toate mijloacele permise care-l împiedicau să adoarmă efectiv, după semnele de apariție a oboselii. Aceasta înseamnă că și șoferul este vinovat pentru accident.”, a fost decizia judecătorului.


Românul a ajuns cu camionul în afara șoselei, dar n-a fost rănit serios. Foto: db.nl /  Gabor Heeres

Parțial din cauza consecințelor psihologice asupra românului, judecătorul nu consideră că este adecvată o sentință de închisoare cu executare. Bărbatul nu a fost niciodată condamnat pentru infracțiuni în Olanda și România, unde locuiește, și a demisionat ca șofer de camion internațional după accident.


Astfel, el a primit o condamnare de 6 luni cu suspendare și interdicția de a conduce timp de un an.