Șofer român de TIR bătut de patronul din Italia, tot un român, când n-a mai vrut să pună magnetul pe tahograf

Un șofer român de TIR a fost bătut de patronul firmei la care lucra, în Italia, tot un român, pentru că a refuzat să mai folosească magnetul pe tahograf, scrie Foro Transporte Profesional. Ademenit cu salariu de 1.500 de euro pe lună, șoferul era obligat să conducă mai mult de 16 ore pe zi. Mulți […]

Șofer român de TIR bătut de patronul din Italia, tot un român, când n-a mai vrut să pună magnetul pe tahograf

Un șofer român de TIR a fost bătut de patronul firmei la care lucra, în Italia, tot un român, pentru că a refuzat să mai folosească magnetul pe tahograf, scrie Foro Transporte Profesional. Ademenit cu salariu de 1.500 de euro pe lună, șoferul era obligat să conducă mai mult de 16 ore pe zi.


Mulți șoferi, în special în transportul de mărfuri, sunt obligați să încalce legea pentru a respecta regulile de condus și odihnp zilnice. Metodele cele mai utilizate de transportatori sunt falsificarea diagramelor de rută, sau "înșelarea" tahografelor prin plasarea pe ele a unui magnet sau a dispozitiv bazat pe modificări ale software-ului. Când șoferii nu mai acceptă utilizarea acestor metode, în general sunt concediați.


Există, de asemenea, cazuri în care aceștia sunt atacați și bătuți de angajatori. Acesta este cazul unui român care a lucrat în Italia, a denunțat atacul și a fost de acord să vorbească despre ce i s-a întâmplat. El spune că a lucra ca șofer de camion în Italia este o muncă plină de stres și riscuri.


Asta se datorează în principal oboselii și regimului impus de unii angajatori. Programul de lucru depășește uneori 16 ore pe zi. În plus, șoferii trebuie să parcurgă mii de kilometri pe lună, dacă vor să-și păstreze postul în companie, altfel nu sunt considerați profitabili și „capabili”.


Din punct de vedere legal, șoferul poate conduce timp de patru ore, după care trebuie să ia o pauză de 60 de minute, urmată de alte patru până la cinci ore de condus. Cu toate acestea, această regulă este adesea încălcată.


Șoferul român n-a vrut să mai folosească magnetul


Valeriu Mihai Cotea are 49 de ani, e originar din București și pentru o scurtă perioadă a fost angajat în Italia, ca șofer de camion, chiar de un compatriot. El credea că acest lucru îi va aduce beneficii, deoarece nu știa italiană și l-ar fi costat mai mult să se înțeleagă cu un angajator străin. A fost angajat la recomandarea unui prieten și urma să primească „în mână” 1.500 de euro salariu.


După aproximativ o lună, și-a dat seama că s-a înșelat complet, proprietarul român l-a obligat să facă trasee lungi într-un timp scurt și, cel mai rău dintre toate, să folosească „magnetul” pentru tahograf. Când a refuzat să mai facă asta, a fost lovit și concediat fără prea multe explicații.


Tahografele sunt dispozitive montate la bordul vehiculelor, în special camioanelor de marfă cu scopul de a monitoriza activitatea șoferilor și a vehiculului. Datele și informațiile din tahograf sunt scrise pe un suport special pentru hârtie. Următoarele date sunt scrise pe diagramă: viteza de deplasare, timpii de conducere, de odihnă și de pauză, distanța parcursa.