Sfaturi pentru o digestie sănătoasă (PUBLICITATE)

Pentru ca organismul uman să poată absorbi toți nutrienții din alimente este esențial ca procesul de digestie să fie unul sănătos și ușor. La acest capitol, stilul de viață, obiceiurile alimentare și anumite afecțiuni pot influența negativ digestia, moment în care vei observa schimbări deranjante. De la arsuri la stomac, dureri abdominale, la constipaţie sau […]

Sfaturi pentru o digestie sănătoasă (PUBLICITATE)

Pentru ca organismul uman să poată absorbi toți nutrienții din alimente este esențial ca procesul de digestie să fie unul sănătos și ușor. La acest capitol, stilul de viață, obiceiurile alimentare și anumite afecțiuni pot influența negativ digestia, moment în care vei observa schimbări deranjante. De la arsuri la stomac, dureri abdominale, la constipaţie sau diaree, toate acestea te pot afecta în orice moment al vieții dacă nu pui sănătatea pe primul plan. Iată câteva dintre obiceiurile pe care le poți integra în rutina ta și schimbările care te pot ajuta să-ți îmbunătățești digestia pe termen lung:


Consumă alimente variate și proaspete


Multe dintre alimentele procesate din dietele preferate de persoanele cu un program plin sau cu un stil de viață stresant conțin o serie de aditivi, zaharuri sau grăsimi saturate. Pentru a evita dezechilibrele sistemului digestiv este recomandat să consumi cât mai multe alimente proaspete și să îți pregătești acasă mesele importante ale zilei. Poți discuta cu medicul tău pentru a lua hepatoprotectoare, deoarece și ficatul joacă un rol important în digestie. Acesta ajută la absorbția unor vitamine, la digerarea grăsimilor și la detoxifierea organismului. Este ideal să consumi trei mese principale gătite în fiecare zi și gustări sănătoase între acestea.


Bazează-te pe fibre


O digestie sănătoasă depinde de fibrele din dieta ta. Consumarea alimentelor bogate în fibre ajută la evitarea unor afecțiuni precum sindromul colonului iritabil, ulcer, reflux gastric și hemoroizi. Fibrele solubile absorb apa și dau textură și volum scaunului, în timp ce fibrele insolubile ușurează tranzitul intestinal. Printre alimentele care conțin fibre solubile se numără:


fulgi de ovăz;semințe (de dovleac, de floarea-soarelui, de chia, de in);fasole (albă, roșie, neagră);mere;afine;căpșune;zmeură;mure.

Fibrele insolubile se găsesc în:


orez brun;grâu;secară;legume (zucchini, castraveți, apio, țelină, conopidă);fructe.

Terciul de ovăz se află printre cele mai ușor de preparat mese pentru micul dejun și poate fi combinat cu fructe precum afine și zmeură, chiar și congelate. Acesta trebuie amestecat cu lapte vegetal, pus la cuptor pentru 2 minute, iar apoi decorat cu fructele pe care le preferi. Pentru un plus de aromă poți adăuga scorțișoară, cacao sau siropuri, precum cel de arțar.



Evită stresul


Poate ai auzit prea des acest sfat, dar stresul este un element care poate face diferența între un organism sănătos și unul afectat de factori externi. Stresul este adesea asociat cu boli precum ulcerul sau sindromul colonului iritabil, în mare parte deoarece hormonii afectează în mod direct digestia. De asemenea, legătura directă dintre creier și stomac transmite organismului, în situații stresante, mesaje care împiedică digestia corectă. Așadar, când ai motive de stres care te afectează constant, acestea pot fi și cauza schimbărilor pe care le observi la nivel intestinal. Este recomandat să îndepărtezi sursele de stres și să încerci să gestionezi perioadele care te presează cu ajutorul prietenilor, familiei sau chiar al unui psiholog. Exercițiile fizice și yoga sunt, de asemenea, modalități bune de a te relaxa și de a îmbunătăți digestia în același timp.


Sănătatea sistemului digestiv nu doar că îți poate influența calitatea vieții, dar, dacă este ignorată, poate duce la probleme serioase. Evită-le printr-o dietă corectă, bogată în nutrienți și alimente proaspete, dar și printr-un stil de viață cu cât mai puține griji și multă activitate fizică.


Sursa foto: pexels.com