(Publicitate electorală) Guvernarea PSD, singura garanție pentru „Autostrada Olteniei“

Cel mai important proiect de infrastructură rutieră pentru Dolj și pentru întreaga regiune, realizarea drumului expres Craiova – Pitești, a fost posibil doar datorită implicării decisive a Partidului Social Democrat. În condițiile în care executivul PNL a tratat cu indiferență clară această investiție strategică, numai revenirea PSD la guvernare poate oferi certitudinea că „Autostrada pentru […]

(Publicitate electorală) Guvernarea PSD, singura garanție pentru „Autostrada Olteniei“

Cel mai important proiect de infrastructură rutieră pentru Dolj și pentru întreaga regiune, realizarea drumului expres Craiova – Pitești, a fost posibil doar datorită implicării decisive a Partidului Social Democrat. În condițiile în care executivul PNL a tratat cu indiferență clară această investiție strategică, numai revenirea PSD la guvernare poate oferi certitudinea că „Autostrada pentru Oltenia“ se va finaliza la timp.


Construirea drumului expres cu regim de autostradă Craiova – Pitești a fost asumată ca o prioritate de către senatorii și deputații PSD din Dolj imediat după alegerile din 2016, având în vedere rolul uriaș pe care această arteră rutieră îl are pentru dezvoltarea economică a întregii regiuni Oltenia. Ca urmare a unor eforturi în care au fost angrenate autoritățile centrale și cele locale, s-a reușit, în perioada în care Partidul Social Democrat se afla la guvernare, ca această investiție majoră să fie deblocată și adusă în linie dreaptă. De altfel, chiar la sediul Consiliului Județean Dolj erau semnate, în decembrie 2018, în prezența ministrului Muncii de la acea vreme, Lia Olguța Vasilescu, și a senatorului Claudiu Manda, contractele de proiectare și execuție pentru primele două tronsoane ale acestui drum, cuprinse între Craiova și Valea Mare (județul Olt). Tot în timpul Guvernării PSD au fost lansate și lucrările de construire.



CLAUDIU MANDA Președintele PSD Dolj:


„În decembrie 2016, dezideratul parlamentarilor PSD Dolj a fost «Autostrada pentru Oltenia». În data de 3 decembrie 2018, am semnat contractul pentru jumătate din obiectiv. Toate demersurile, toate documentele necesare realizării acestui proiect au fost demarate şi duse la bun sfârșit de Guvernul PSD “


Lansat de PSD, subfinanțat de PNL


De partea cealaltă, dezinteresul total cu care PNL a tratat această investiție absolut necesară a devenit evident odată cu legea bugetului de stat pentru 2020, pentru care Guvernul Orban și-a asumat răspunderea în Parlament la finalul lui 2019 și care a fost promulgată apoi de președintele Klaus Iohannis. Guvernul liberal a alocat realizării drumului expres Craiova – Pitești suma ridicolă de 96 de milioane de lei, în condițiile în care valoarea întregii investiții se ridică la 3,7 miliarde de lei, din care peste 2 miliarde pentru contractele aflate la acea dată în derulare. „Drumul expres în regim de autostradă a fost un proiect început în guvernarea PSD: proiectare tehnică, exproprieri, licitații, începerea lucrărilor. Noi am adus, practic, acest proiect în stadiul în care realizarea investiției nu mai poate fi oprită. Mai trebuia, totuși, să primească și finanțarea necesară, nu firimiturile pe care Guvernul Orban le-a aruncat la începutul anului, prin buget. Diferența rămâne că pe vremea noastră s-a muncit în forță, iar în actuala guvernare s-au alocat mai puțini bani decât au costat autorizațiile sau exproprierile“, a declarat primarul municipiului Craiova, Lia Olguța Vasilescu. Un alt proiect de interes pentru Organizația Județeană Dolj a PSD și parlamentarii acesteia îl reprezintă realizarea autostrăzii A6, cu o lungime de 260 de kilometri, între municipiile Calafat și Lugoj, care va asigura o conexiune la Coridorul de Transport Pan-European IV.


Comandat de Partidul Social Democrat – Organizația Județeană DOLJ-Executat de Ringier Romania– portal/ziar: Libertatea-CUI Mandatar Financiar: 11200020