Nissan a angajat mirositori profesioniști pentru a optimiza senzația de mașină nouă oferită consumatorilor

În mod ironic, experiența mirosului de mașină nouă a pornit de la inabilitatea producătorilor auto de a împiedica emanațiile chimice rezultate din volatilizarea diferitelor substanțe utilizate la fabricarea diverselor subansamble. Deși este nesănătos și posibil […] Articolul Nissan a angajat mirositori profesioniști pentru a optimiza senzația de mașină nouă oferită consumatorilor apare prima dată în Go4IT.

Nissan a angajat mirositori profesioniști pentru a optimiza senzația de mașină nouă oferită consumatorilor

În mod ironic, experiența mirosului de mașină nouă a pornit de la inabilitatea producătorilor auto de a împiedica emanațiile chimice rezultate din volatilizarea diferitelor substanțe utilizate la fabricarea diverselor subansamble.

Deși este nesănătos și posibil cancerigen, mirosul de mașină nouă emanat de componente cum ar fi buretele din scaune, elemente din plastic, țesăturile și pielea ecologică de pe scaune și planșa de bord face parte din experiența achiziționării unui autoturism de care nimeni altcineva nu s-a mai folosit înaintea ta și chiar a ajunsă să fie asimilat identității de brand a diverșilor producători auto. Spre exemplu, într-un autoturism de lux te-ai aștepta să simți mai mult mirosul de piele naturală prelucrată folosind substanțe din industria pielăriei, decât mirosul de formaldehidă și cauciuc reciclat întâlnit pe modele auto din clasa low-cost.

Încadrat undeva la mijloc, producătorul japonez vrea să adauge mirosul de mașină nouă la propria identitate de brand, angajând profesioniști pentru optimizarea „experienței” oferită consumatorilor.


Doar o amintire distantă pentru cei mai mulți posesori de autoturisme, trecute deja prin nenumărate experiențe care implică vomă, cafea vărsată, fum de țigară amestecat cu transpirație și umezeală, mirosul de mașină nouă va fi astfel chiar mai îmbietor și memorabil la achiziționarea unui nou atoturism livrat de grupul Nissan. Ideea este ca experiența de prim proprietar al unui autoturism nou să fie atât de plăcută, încât să contribuie la fidelizarea consumatorului pe termen lung, ajutând vânzările viitoare.

„Cred că mirosul unei mașini noi îmbunătățește experiența șoferului”, spune Tori Keerl, inginer de materiale la Centrul Tehnic Nissan de lângă Detroit. „Este destul de important pentru clienții americani, amintirea mirosului de mașină nouă ducându-i înapoi la acea experiență a cumpărării primei lor mașini. Îi face cu adevărat entuziasmați față de posibilitățile oferite de următoarea mașină nouă pe care o vor achiziționa.”

Pentru a deveni tester de mirosuri la Nissan trebuie să treci mai multe teste care acoperă o gamă largă de mirosuri. „Odată ce ai fost testat și ai trecut toate cele cinci mirosuri, vei fi în comisia de mirosuri”, explică Keerl.

Articolul Nissan a angajat mirositori profesioniști pentru a optimiza senzația de mașină nouă oferită consumatorilor apare prima dată în Go4IT.