Google Search nu va mai avea buton Next și nici pagini cu rezultate

Adepții motorului Google Search, obișnuiți de mulți ani să țină evidența rezultatelor găsite în funcție de poziția sau numărul paginii probabil că nu vor aprecia schimbarea pregătită de Google. Cel puțin în aplicația pentru smartphone […] Articolul Google Search nu va mai avea buton Next și nici pagini cu rezultate apare prima dată în Go4IT.

Google Search nu va mai avea buton Next și nici pagini cu rezultate

Adepții motorului Google Search, obișnuiți de mulți ani să țină evidența rezultatelor găsite în funcție de poziția sau numărul paginii probabil că nu vor aprecia schimbarea pregătită de Google.

Cel puțin în aplicația pentru smartphone și tablete, clasicele butoane Next și See More nu vor mai apărea, Google abandonând cu totul formatul bazat pe pagini multiple și adăugarea literei ”o” pentru a ilustra vizual numărul de rezultate găsite. În schimb, de acum va exista o singură listă Google Search, pe care o derulezi la nesfârșit până găsești ceea ce căutai, sau renunți.

Cunoscut și sub denumirea doomscrolling, sistemul în care poți ajunge să pierzi foarte mult timp derulând până la epuizare o listă al cărei conținut crește la nesfârșit este deja familiar oricui a folosit vreodată Facebook, Instagram sau TikTok. Însă motorul Google Search vine dintr-o eră a internetului în care acest concept nu era inventat, sau ar fi fost impractic de aplicat cu dispozitivele foarte limitate în privința resurselor de memorie și procesor.

„Astăzi, facem rezultatele căutării mai simple și mai intuitive cu introducerea derulării continue pe dispozitivele mobile”, a spus Niru Anand , Manager de produs pentru Google Search. „Acum, când ajungeți în partea de jos a paginii cu rezultatele căutării de pe telefon, următorul set de rezultate se va încărca automat cu informații relevante.”

Altfel spus, schimbările aduse sunt pentru o experiență mai simplă și mai intuitivă la folosirea serviciilor Google Search, nu pentru captivarea utilizatorilor pentru cât mai mult timp într-o listă nesfârșită cu rezultate.

Unul dintre criteriile principale după care administratorii web evaluează succesul unui website este poziționarea cât mai aproape de prima pagină cu rezultate Google Search pentru termenul de căutare specificat, în ideea că majoritatea utilizatorilor țin cont de numărul paginii în care se află și nu vor da click de prea multe ori pe butonul Next.

Lăsați fără sistemul de pagini, funcționând ca un reper vizual pentru aprecierea efortului depus la căutarea informației dorite, utilizatorii Google Search se vor împarte probabil în două categorii: cei care se opresc de fiecare dată la primele rezultate afișate și cei care continuă să deruleze până își pierd răbdarea, găsind sau nu informația căutată.

Noul tip de listă Google Search cu încărcare automată a rezultatelor va apărea mai întâi pe mobil, pentru versiunea în limba engleză a motorului de căutare. Google sugerează ca va aplica noul mod de afișare la nivel global, în cele din urmă.

Articolul Google Search nu va mai avea buton Next și nici pagini cu rezultate apare prima dată în Go4IT.