Carne de balenă, vândută la tonomate în Japonia. Compania producătoare, criticată dur de activiști

O companie japoneză care se ocupă cu vânătoarea de balene a stârnit furia militanților pentru drepturile animalelor după ce a început să vândă carne de balenă la automate, în efortul de a crește consumul delicatesei, scrie The Guardian. Kyodo Senpaku, ale cărui nave au condus flota de vânătoare de balene a Japoniei în timpul expedițiilor […]

Carne de balenă, vândută la tonomate în Japonia. Compania producătoare, criticată dur de activiști

O companie japoneză care se ocupă cu vânătoarea de balene a stârnit furia militanților pentru drepturile animalelor după ce a început să vândă carne de balenă la automate, în efortul de a crește consumul delicatesei, scrie The Guardian.

Kyodo Senpaku, ale cărui nave au condus flota de vânătoare de balene a Japoniei în timpul expedițiilor sale controversate în Oceanul de Sud, și-a deschis primele „magazine” de kujira (carne de balenă) în două locații din Tokyo luna aceasta, după un test de succes la sfârșitul anului trecut.

Aparatele vând o varietate de produse din carne de balenă, inclusiv conserve care conțin carne importată din Islanda, slănină, fripturi și carne roșie care poate fi consumată crudă ca sashimi. Prețurile variază de la 1.000 de yeni (7 dolari) la 3.000 de yeni (21 de dolari)

Deși carnea de balenă a fost o sursă de bază de proteine ​​în Japonia în timpul penuriei de alimente de după război, consumul a scăzut după anii 1960, deoarece carnea de porc, pui și vită a devenit mai accesibilă.

Potrivit Ministerului Agriculturii, Pădurilor și Pescuitului, japonezii au consumat 233.000 de tone de carne de balenă în 1962, eclipsând cifrele pentru carnea de vită (157.000) și pui (155.000). În 2021, au consumat doar 1.000 de tone de carne de balenă.

Dar Kyodo Senpaku a spus că vânzările timpurii de la cele șapte automate ale sale din Tokyo au dovedit că mulți oameni încă mai aveau apetit pentru bucătăria tradițională.

„Vânzările ne-au depășit așteptările, chiar dacă produsele nu sunt tocmai ieftine”, a declarat Konomu Kubo, purtătorul de cuvânt al companiei, pentru The Guardian.

„Unele dintre articole s-au epuizat”, a spus el.

Totuși, activiștii au acuzat firma că a făcut o „încercare disperată” de a „sprijini industria crudă și în declin a balenelor din Japonia”.

Firma va deschide un al treilea magazin săptămâna aceasta în orașul-port Yokohama și intenționează să opereze tonomate în 100 de locații din Japonia în următorii cinci ani.

În 2014, Curtea Internațională de Justiție a ordonat Japoniei să oprească sacrificarea anuală a aproximativ 900 de balene în Oceanul de Sud, după ce a concluzionat că vânătoarea nu a fost, așa cum pretindea Japonia, efectuată pentru cercetare științifică.

Cinci ani mai târziu, Japonia s-a retras din IWC și a anunțat că va pune capăt vânătorii, dar va relua vânătoarea comercială de balene în apele sale de coastă.