Andreea Esca și-a înșelat publicul prin publicitate mascată? Mircea Toma, președintele Active Watch, și Ioana Avădani, director CJI, în direct la Adriana Nedelea LA FIX

Andreea Esca, cea mai cunoscută jurnalistă de televiziune din România, a primit bani ca să facă publicitate unor branduri pe conturile ei de Facebook și Instagram, de cele mai multe ori fără a marca faptul că este reclamă plătită. I-a înșelat Andreea Esca pe oamenii care o urmărește zilnic prin faptul că i-a lăsat să […]

Andreea Esca și-a înșelat publicul prin publicitate mascată? Mircea Toma, președintele Active Watch, și Ioana Avădani, director CJI, în direct la Adriana Nedelea LA FIX

Andreea Esca, cea mai cunoscută jurnalistă de televiziune din România, a primit bani ca să facă publicitate unor branduri pe conturile ei de Facebook și Instagram, de cele mai multe ori fără a marca faptul că este reclamă plătită. I-a înșelat Andreea Esca pe oamenii care o urmărește zilnic prin faptul că i-a lăsat să creadă că postările ei sunt informații și nu promovarea unor branduri care plătesc bani mulți pentru publicitate? Mircea Toma, președintele Active Watch, și Ioana Avădani, directorul Centrului pentru Jurnalism Independent, spun în direct la Adriana Nedelea LA FIX dacă poți să fii în același timp și jurnalist neutru, și influencer.



Influencerii primesc pentru postări în care promovează branduri,
de cele mai multe ori fără a marca publicitatea, între 100 și câteva mii de
euro. Andreea Esca a avut în 4 ani peste 170 de postări publicitare pe Facebook
și Instagram, din care doar 10% sunt semnalate publicului ca reclamă.


Zeci de vedete au făcut publicitate resortului de lux Novum din Olimp, lansat pe 27 iunie printr-o petrecere despre care influencerii și televiziunea unde lucrează Andreea Esca, PRO TV, au relatat pozitiv. La petrecerea unde au participat sute de persoane s-au încălcat regulile de protecție din pandemia COVID-19. Ulterior, a apărut informația că Andreea Esca s-a infectat cu coronavirus, însă nu s-a stabilit că a luat virusul la acea petrecere.


Este ilegal sau o problemă de standard profesional să te folosești de credibilitatea meseriei de jurnalist pentru a vinde un produs? Mircea Toma și Ioana Avădani spun unde este înșelătoria din postările jurnaliștilor care, folosindu-se de credibilitatea câștigată, fac bani din promovarea mascată a unor branduri.