Airbus restructurează 15.000 de locuri de muncă din cauza pandemiei

Constructorul aeronautic european Airbus a anunțat marţi, 30 iunie, un plan de restructurare care prevede eliminarea a 15.000 de locuri de muncă, pentru a face faţă crizei din transportul aerian care a obligat compania cu sediul la Toulouse, Franța, să îşi reducă producţia cu o treime, informează CNN. Într-un comunicat de presă, constructorul a explicat […]

Airbus restructurează 15.000 de locuri de muncă din cauza pandemiei
Constructorul aeronautic european Airbus a anunțat marţi, 30 iunie, un plan de restructurare care prevede eliminarea a 15.000 de locuri de muncă, pentru a face faţă crizei din transportul aerian care a obligat compania cu sediul la Toulouse, Franța, să îşi reducă producţia cu o treime, informează CNN. Într-un comunicat de presă, constructorul a explicat că va reduce ”cu mai mult de 10% numărul angajaților, în următoarele 12 luni”, în condițiile în care cererea de aeronave noi va scădea, din cauza încetinirii călătoriilor aeriene globale cauzate de pandemie. Compania spune că estimează o scădere de 40% a activității în sectorul de de avioane comerciale și se așteaptă ca recuperarea să fie lentă. ”Airbus este recunoscător pentru sprijinul guvernamental care a permis companiei să limiteze aceste măsuri necesare. Cu toate acestea, nu ne putem aștepta la recuperarea pierderilor înainte de 2023, așa că trebuie acum să luă, măsuri suplimentare”, a transmis Airbus. Airbus, companiei care e înregistrată la Leiden, în Olanda, produce circa jumătate din avioanele cu reacție din întreaga lume. Până în 2016, flota Airbus efectuase peste 110 milioane de zboruri, adică peste 215 miliarde de kilometri, cu 12 miliarde de pasageri. Cu sediul în Franța, dar cu facilități de producție în Germania, Spania și Regatul Unit, compania are 134.000 de angajați în întreaga lume și concurează cu Boeing pentru a furniza avioane companiilor aeriene. În februarie, Airbus a fost amendată de judecătorii din Marea Britanie cu 3 miliarde de lire sterline (peste 3,5 miliarde de euro), după ce conducerea companiei a recunoscut în instanță că a mituit oficiali din mai multe țări pentru a-i convinge să semneze contracte cu multe zerouri. În martie, compania a accesat un credit de 15 miliarde de euro pentru a ajuta la consolidarea poziției sale în toată Europa, în contextul pandemiei.