(P) Școală online în timpul pandemiei: de ce are nevoie orice profesor pentru a preda online

Există moduri variate în care profesorii își pot sprijini elevii online, în urma opririi școlii din cauza pandemiei de coronavirus.

(P) Școală online în timpul pandemiei: de ce are nevoie orice profesor pentru a preda online

Există moduri variate în care profesorii își pot sprijini elevii online, în urma opririi școlii din cauza pandemiei de coronavirus.

Școlile din întreaga lume s-au închis din cauza COVID-19. În momentul de față, în România, instituțiile de învățământ funcționează după trei scenarii (verde, galben, roșu), în funcție de gradul de răspândire a virusului în fiecare localitate. Acolo unde nu sunt înregistrate prea multe cazuri de coronavirus, școlile sunt deschise iar elevii vin toți la ore, iar în comunitățile în care există un număr relativ mic de cazuri, elevii sunt împărțiți în două grupe, una prezentă în clase, cealaltă acasă, în învățământ online. Dacă în localitate există prea multe îmbolnăviri, toată școala funcționează online, drept urmare profesorii și elevii trebuie să se adapteze la predarea de la distanță. Pentru asta fiecare dintre cele două părți are nevoie de mai multe „ustensile”.

Citește și: Ghid de utilizare si de intretinere a tablei magnetice

          Vorbim despre computere, laptopuri, tablete sau măcar telefoane mobile cu conectare la Internet, softuri care înlesnesc interacțiunea între mai mulți utilizatori, așa cum este de exemplu Zoom, o tablă magnetică, eventual microfoane portabile pentru profesori, camere video, markere etc.

           Deși aceasta ar putea părea o sarcină descurajantă, există mai multe moduri în care profesorii pot utiliza tehnologia și resursele deja disponibile pentru a sprijini învățarea online și pentru a se asigura că elevii primesc în continuare o educație de calitate.

Este important să rețineți că nu există rețetă potrivită tuturor atunci când vine vorba de învățare. Diferite grupuri au priorități diferite, iar resursele care ar trebui folosite depind de context. Există, de asemenea, considerații speciale pentru elevii cu nevoi și dizabilități educaționale speciale și pentru cei care ar putea să nu aibă acces la Internet de mare viteză.

Cu toate acestea, profesorii ar trebui să fie liniștiți ținând cont că există sute de resurse online pentru a-i îndruma cu privire la modul de predare online.

De mare ajutor pentru un profesor nevoit să predea în regim online, de acasă, este o tablă magnetică. Cu ajutorul unei astfel de table, orice cadru didactic poate transmite mult mai ușor informația, folosindu-se și de camera video a laptopului. Practic, folosind câteva markere de diferite culori, speciale pentru tabla magnetică, și câțiva magneți care pot prinde pe tablă grafice sau anumite planșe, profesorul face mult mai vizibile datele pe care dorește să le transmită elevilor lor care se află în fața calculatoarelor, la ei acasă.

Tabla magnetică se șterge ușor fără să lase urme, scrisul este mai vizibil decât dacă ai scrie pe foi pe care să le așezi în fața camerei video, iar lecțiile decurg aproape la fel ca cele din clasă.